Kolejny etap prac przy przebudowie stacji Łabędy – zmiany w organizacji ruchu
W Łabędach trwają intensywne prace związane z dwoma uzupełniającymi się inwestycjami: przebudową stacji kolejowej Gliwice-Łabędy, prowadzoną przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz firmę „Trakcja SA”, oraz modernizacją układu drogowego dzielnicy, realizowaną przez Miasto Gliwice we współpracy z firmą Eurovia Polska S.A. W związku z postępem prac przy rozbudowie infrastruktury drogowej w pobliżu dworca Łabędy, już w najbliższy czwartek, 27 lutego, wprowadzone zostaną kolejne zmiany w organizacji ruchu. Dotyczą one rejonu ulicy Wolności, szczególnie w okolicy skrzyżowania z ulicą Przyszowską.
Główne zmiany w ruchu drogowym i pieszym
W ramach prac związanych z modernizacją podziemnych sieci (wodociągowych, gazowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych) wprowadzone zostaną następujące zmiany:
- Ruch wahadłowy na ul. Wolności – jezdnia w rejonie skrzyżowania z ul. Przyszowską zostanie zawężona, a ruch będzie odbywał się wahadłowo.
- Zamknięcie przejścia dla pieszych – pierwsze przejście dla pieszych przy ul. Wolności (od strony przejazdu kolejowego) zostanie tymczasowo zamknięte. Piesi będą kierowani na najbliższe czynne przejście.
- Wyłączenie miejsc postojowych – parkingi przy ul. Wolności, na odcinku między skrzyżowaniem z ul. Przyszowską a ul. Waryńskiego, zostaną wyłączone z użytku.
– Apelujemy do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie się do tymczasowej organizacji ruchu. Pieszych prosimy o korzystanie z wyznaczonych przejść i zwracanie uwagi na oznakowanie – mówi Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.
Zakres inwestycji do 2028 roku
Przebudowa układu drogowego wokół dworca Łabędy to kompleksowe przedsięwzięcie, które potrwa do 2028 roku. W ramach projektu zaplanowano:
- Przebudowę wiaduktu kolejowego przy ul. Staromiejskiej,
- Budowę nowego wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich,
- Utworzenie ronda turbinowego pod nowym wiaduktem, u zbiegu ulic Przyszowskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej,
- Budowę zatok autobusowych i parkingów dla samochodów oraz rowerów,
- Rozbudowę infrastruktury rowerowej, w tym budowę nowej drogi rowerowej o długości prawie 800 metrów oraz ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 80 metrów,
- Likwidację istniejącego przejazdu kolejowego.
Efekty inwestycji
Choć prace związane z przebudową wiążą się z czasowymi utrudnieniami, finalny efekt ma znacząco poprawić organizację ruchu w tej części Gliwic. Dzięki modernizacji zwiększy się bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców, a nowa infrastruktura ułatwi codzienne przemieszczanie się po dzielnicy.
Fot. ZDM