Ładowanie

TERAZ:

Kolejny etap prac przy przebudowie stacji Łabędy – zmiany w organizacji ruchu

W Łabędach trwają intensywne prace związane z dwoma uzupełniającymi się inwestycjami: przebudową stacji kolejowej Gliwice-Łabędy, prowadzoną przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz firmę „Trakcja SA”, oraz modernizacją układu drogowego dzielnicy, realizowaną przez Miasto Gliwice we współpracy z firmą Eurovia Polska S.A. W związku z postępem prac przy rozbudowie infrastruktury drogowej w pobliżu dworca Łabędy, już w najbliższy czwartek, 27 lutego, wprowadzone zostaną kolejne zmiany w organizacji ruchu. Dotyczą one rejonu ulicy Wolności, szczególnie w okolicy skrzyżowania z ulicą Przyszowską.

Główne zmiany w ruchu drogowym i pieszym

W ramach prac związanych z modernizacją podziemnych sieci (wodociągowych, gazowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych) wprowadzone zostaną następujące zmiany:

  1. Ruch wahadłowy na ul. Wolności – jezdnia w rejonie skrzyżowania z ul. Przyszowską zostanie zawężona, a ruch będzie odbywał się wahadłowo.
  2. Zamknięcie przejścia dla pieszych – pierwsze przejście dla pieszych przy ul. Wolności (od strony przejazdu kolejowego) zostanie tymczasowo zamknięte. Piesi będą kierowani na najbliższe czynne przejście.
  3. Wyłączenie miejsc postojowych – parkingi przy ul. Wolności, na odcinku między skrzyżowaniem z ul. Przyszowską a ul. Waryńskiego, zostaną wyłączone z użytku.

– Apelujemy do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie się do tymczasowej organizacji ruchu. Pieszych prosimy o korzystanie z wyznaczonych przejść i zwracanie uwagi na oznakowanie – mówi Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Zakres inwestycji do 2028 roku

Przebudowa układu drogowego wokół dworca Łabędy to kompleksowe przedsięwzięcie, które potrwa do 2028 roku. W ramach projektu zaplanowano:

  • Przebudowę wiaduktu kolejowego przy ul. Staromiejskiej,
  • Budowę nowego wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich,
  • Utworzenie ronda turbinowego pod nowym wiaduktem, u zbiegu ulic Przyszowskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej,
  • Budowę zatok autobusowych i parkingów dla samochodów oraz rowerów,
  • Rozbudowę infrastruktury rowerowej, w tym budowę nowej drogi rowerowej o długości prawie 800 metrów oraz ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 80 metrów,
  • Likwidację istniejącego przejazdu kolejowego.

Efekty inwestycji

Choć prace związane z przebudową wiążą się z czasowymi utrudnieniami, finalny efekt ma znacząco poprawić organizację ruchu w tej części Gliwic. Dzięki modernizacji zwiększy się bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców, a nowa infrastruktura ułatwi codzienne przemieszczanie się po dzielnicy.

Fot. ZDM

Share this content: