Nowa organizacja ruchu w Łabędach: Bezpieczniej i wygodniej
W Łabędach ruszyły zmiany w organizacji ruchu drogowego, które mają poprawić płynność jazdy i zwiększyć bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych. Nowe rozwiązania zostały wprowadzone przez Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach po konsultacjach z mieszkańcami i Policją.
Jednokierunkowe ulice i lepsze parkowanie
W miejscach, gdzie dotychczasowy ruch dwukierunkowy powodował największe utrudnienia, wprowadzono ruch jednokierunkowy:
- ul. Zielińskiego i ul. Popiełuszki – kierunek jazdy wyznaczono w stronę ul. Wolności,
- ul. Fiołkowa – ruch odbywa się od ul. Partyzantów (w rejonie stadionu) w kierunku ul. Różanej, aż do skrzyżowania z ul. Zielińskiego.
Dodatkowo, aby ułatwić parkowanie, po prawej stronie tych ulic obowiązuje zakaz zatrzymywania się, dzięki czemu kierowcy mogą swobodnie parkować po lewej stronie jezdni.
Mniej ciężarówek na osiedlach – zalecane objazdy
Aby ograniczyć ruch tranzytowy przez tereny mieszkalne, samochody jadące od strony Pyskowic powinny korzystać z objazdu przez ul. Toszecką i Pionierów w kierunku DK 88. Z kolei ciężarówki mają omijać centrum dzielnicy, jadąc ul. Toszecką i Czołgową.
Wielka modernizacja Łabęd – co się zmieni do 2028 roku?
Nowa organizacja ruchu to tylko część większych zmian w dzielnicy. Do 2028 roku trwają dwie kluczowe inwestycje:
- przebudowa stacji kolejowej Gliwice-Łabędy (prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i firmę Trakcja S.A.),
- modernizacja układu drogowego (realizowana przez Miasto Gliwice i Eurovia Polska S.A.).
W ciągu najbliższych trzech lat Łabędy zyskają:
- nowe rondo turbinowe,
- zmodernizowany układ drogowy dostosowany do rozbudowanej infrastruktury kolejowej,
- poszerzony wiadukt kolejowy w rejonie ul. Staromiejskiej.
– Dzięki tym zmianom ruch stanie się płynniejszy, a podróżowanie bezpieczniejsze nie tylko dla kierowców, ale także dla pieszych, rowerzystów i pasażerów kolei – podkreślają przedstawiciele miasta.
Minimalizacja utrudnień dla mieszkańców
Prace przy przebudowie infrastruktury podziemnej i drogowej są prowadzone w ścisłej współpracy z PKP PLK, aby ograniczyć niedogodności, takie jak hałas czy tymczasowe zamknięcia ulic. Miasto zapewnia, że stara się, by mieszkańcy odczuwali jak najmniej skutków trwających inwestycji.
– Zdajemy sobie sprawę, że zmiany mogą być uciążliwe, ale finalnie przyniosą znaczną poprawę komfortu życia w dzielnicy – mówią urzędnicy.
Wiz. materiały ZDM w Gliwicach