Decydujmy razem! Konsultacje społeczne w sprawie opłat za odpady już 4 i 6 marca
Mieszkańcy Gliwic, to Wasz głos może zadecydować o przyszłości systemu naliczania opłat za odpady! Już 4 i 6 marca odbędą się pierwsze z cyklu spotkań konsultacyjnych, podczas których będziecie mogli wyrazić swoje opinie, zadać pytania i wspólnie z przedstawicielami Urzędu Miejskiego oraz Ośrodka Pomocy Społecznej przedyskutować różne metody naliczania opłat. Organizatorzy, przy wsparciu Stowarzyszenia Aktywności Obywatelskiej Bona Fides, zadbają o to, by każdy uczestnik miał szansę zabrać głos w tej ważnej dla miasta sprawie.
Gdzie i kiedy się spotykamy?
Pierwsze spotkanie odbędzie się 4 marca o godz. 17:00 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 przy ul. Syriusza 30 na osiedlu Kopernik. Kolejna okazja do dyskusji czeka na mieszkańców już 6 marca o godz. 17:00 w Szkole Podstawowej nr 13 przy ul. Elsnera 25 w Żernikach. Każde ze spotkań potrwa maksymalnie 2 godziny, a ich formuła będzie opierać się na moderowanej dyskusji lub warsztatach, co pozwoli na swobodną wymianę opinii i konstruktywną rozmowę.
O czym będziemy rozmawiać?
Podczas spotkań zostaną przedstawione cztery różne metody naliczania opłat za odpady, które mogą zostać wprowadzone w Gliwicach. Każda z nich ma swoje zalety i wady, a Wy będziecie mieli okazję je porównać i ocenić, która najlepiej odpowiada potrzebom mieszkańców. Oto proponowane rozwiązania:
- Od powierzchni nieruchomości – metoda obecnie stosowana w Gliwicach.
- Od liczby osób zamieszkujących nieruchomość – opłata zależna od faktycznej liczby mieszkańców.
- Od ilości zużytej wody – zużycie wody jako wskaźnik produkcji odpadów.
- Od gospodarstwa domowego – jednolita opłata dla całego gospodarstwa, niezależnie od liczby osób.
Jak się przygotować?
Wszystkie niezbędne informacje na temat konsultacji, w tym szczegółowe opisy metod naliczania opłat, ich zalety i wady, a także kalkulator umożliwiający obliczenie, jak zmiana metody wpłynie na wysokość opłat, znajdziecie na stronie konsultacje-odpady.gliwice.eu. To właśnie tam dostępny jest również harmonogram wszystkich 21 zaplanowanych spotkań, które będą odbywać się średnio 2 razy w tygodniu od 4 marca do 17 czerwca. W sekcji FAQ na bieżąco zamieszczane są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania mieszkańców.
Nie możesz przyjść? Masz inne możliwości!
Jeśli nie macie możliwości uczestniczenia w spotkaniach, nic straconego! Możecie wypełnić ankietę online, dostępną na stronie konsultacji, lub skorzystać z dyżurów telefonicznych, które odbywają się dwa razy w miesiącu. Najbliższe dyżury zaplanowano na:
- 5 marca w godz. 10:00–12:00,
- 20 marca w godz. 15:00–17:00.
Kontakt telefoniczny:
- Wydział Usług Komunalnych: 32 239 13 25,
- Wydział Podatków i Opłat: 32 238 55 52, 32 238 55 53.
Pytania i opinie można również przesyłać na adres e-mail: konsultacje-odpady@um.gliwice.pl.